Strona główna
>
Ochrona danych osobowych
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej RODO, informujemy:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku z siedzibą przy ul. Dominikańskiej 5-9, 76-200 Słupsk. Inspektorem Ochrony Danych jest Piotr Piątak z którym można kontaktować się poprzez adres e-mail: iod@muzeum.slupsk.pl.
- Administrator danych przetwarza dane osobowe w celu:
- prowadzenia działalności statutowej Muzeum, zapewnienia bezpieczeństwa zgromadzonym zbiorom oraz sprawowania nadzoru nad muzeum, w tym również poprzez stosowanie monitoringu na terenie muzeum, na podstawie art, 6 ust. 1 lit c RODO w związku z art. 2 i 5 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 385),
- dokonania transakcji związanej z nabyciem produktów u Administratora Danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w związku z art. 535 i następnymi ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.),
- świadczenie usługi newsletter w celu informowania o aktualnych wydarzeniach organizowanych przez administratora danych osobowych i innych wydarzeniach związanych z działalnością Muzeum na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, co ma na celu realizację zadań Muzeum wynikających z art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 385), w tym urządzanie wystaw stałych i czasowych, prowadzenie działalności edukacyjnej, popieranie i prowadzenie działalności artystycznej i upowszechniającej kulturę,
- zawierania i realizacji umów cywilnoprawnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w związku z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.), w tym związanych z wynajmem sal,
- odpowiedzi na zapytania oraz kontaktowania się z Państwem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
- odpowiedzi na skargi i wnioski na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z Działem VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.),
- odpowiedzi na zgłoszenia nieprawidłowości w związku z przepisami dyrektywy UE 2019/1937 na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO,
- realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora lub strony trzeciej,
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO; uzasadnionym interesem administratora jest zabezpieczenie możliwości oraz dochodzenie roszczeń przed sądami.
- Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa, w tym podmioty świadczące usługi prawne, serwisujące system służący do monitoringu oraz świadczące usługi hostingowe dla poczty elektronicznej lub innych form komunikacji elektronicznej.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres: niezbędny do zawarcia i wykonywania umowy, przedawnianie roszczeń oraz wynikający z obowiązku archiwizacji dokumentów. W przypadku
przetwarzania danych na podstawie zgody może się ono odbywać do czasu cofnięcia zgody. - Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie. Szczegółowe zasady realizacji praw określone zostały w RODO.
- Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji,
w tym profilowaniu. - Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednakże w przypadku dokonywania transakcji, realizacji usług/umów cywilnoprawnych lub składania skarg lub wniosków lub zgłoszenia nieprawidłowości, podanie danych jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy lub uzyskania odpowiedzi na złożoną skargę lub wniosek lub zgłoszenie nieprawidłowości.
- Dane osobowe pochodzące z monitoringu przechowywane będą przez okres do 30 dni od dnia dokonania nagrania. W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa powyższy termin ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.