Strona główna
>
XI Konferencja Kaszubsko – Pomorska
Słupsk 1-3 grudnia 2010
Dziedzictwo kulturowe – teraźniejszość – przyszłość. Markowy produkt turystyczny pomorza.
Tematy referatów:
- Jurij Czarnobaj, Komunikacja muzealna między dziedzictwami natury a kultury
- Jurij Stadnicki, Marketing terytorialny w rozwoju turystyki regionu
- Bożena Murańska, Szlak zamków gotyckich inicjatywa produktowa o zasięgu ponadregionalnym
- Dorota Matela, Drzewa rosnš dla wszystkich. Pomorze krainš buka
- Joanna Orłowska, Udział markowego produktu turystycznego Kraina w Kratę w rozwoju gospodarczym regionu
- Mirosław Kuklik, Elementy rybackie w małej architekturze nadmorskich osad wybrzeża południowego Bałtyku
- Violetta Tkacz-Laskowska, Czarne Wesele jako produkt markowy
- Wilfried Krempien, Prof. h. c. Richard Wossidlo (1859-1939): etnolog, profesor ludowy i prekursor meklemburskiego ludoznawstwa z polskiego regionu Mazowsze
- Jan Wendt, Zamki krzyżackie czynnikiem rozwoju turystyki i markowym produktem Pomorza
- Anna Kwaniewska, Tradycja (nie) na sprzedaż. O politycznych i gospodarczych przyczynach wynajdywania i rekonstruowania tradycji na przykładzie Kaszub i Pomorza
- Jacek Olszewski-Strzyżowski, Propozycja nowego produktu turystycznego województwa pomorskiego pn. kaszubski Diabeł
- Lech Fabiańczyk, Wartoci uniwersalne historii regionalnej
- Józef Borzyszkowski, Przewodniki turystyczne po Kaszubach i Pomorzu z 20-lecia międzywojennego ich autorzy i historia
- Andrzej Moniak, Wybrane problemy dziedzictwa kulturowego na Pomorzu Zachodnim
- Ewa Jaworska, Kociewski folklor i jego rola w rozwoju lokalnej turystyki
- Mirosław Boruszczak, Kuchnia regionalna w ofertach gastronomicznych jako markowy produkt turystyczny Pomorza
- Waldemar Andrzej Krupa, Lecznictwo uzdrowiskowe Pomorza Gdańskiego